12 november 2020 Laurentius wederom winnaar in Elsevier onderzoek ‘beste ziekenhuizen’

Laurentius Ziekenhuis mag haar titel ‘beste ziekenhuis’ verlengen. Ieder jaar presenteert weekblad Elsevier de resultaten van het jaarlijkse onderzoek naar 'De beste ziekenhuizen'. Net als vorig jaar haalde Laurentius Ziekenhuis ook dit jaar weer de maximale eindscore.

Patiëntgerichtheid & medische zorg
Dit jaar nam Elsevier 73 ziekenhuizen mee in het onderzoek. Van de 73 ziekenhuizen zijn er maar liefst 13 ziekenhuizen die deze keer maximaal scoorden. De scores worden weergegeven met bolletjes, die aangeven hoe een ziekenhuis scoort ten opzichte van het gemiddelde voor alle ziekenhuizen. Eén bolletje is de laagste score, vier bolletjes de hoogste. De scores zijn gebaseerd op publiek beschikbare informatie over de kwaliteit van ziekenhuizen. Samen leiden deze tot een eindoordeel, gebaseerd op de pijlers: patiëntgerichtheid (dienstverlening, informatieverstrekking, wachttijden) en medische zorg (veiligheid rondom behandelingen en effectiviteit). Het Laurentius Ziekenhuis haalt drie van de vier bolletjes op de pijler medische zorg en scoort maximaal op de pijler patiëntgerichtheid wat een eindoordeel van eveneens een maximale score van vier van de vier bolletjes oplevert.

Trots
Luc van den Akker, voorzitter Raad van Bestuur, is trots op zijn medewerkers: “We hebben een bijzonder jaar achter de rug waarin veel van onze medewerkers gevraagd is. Dat we ondanks de drukte en de onrust, toch zo uitstekend scoren in dit onderzoek vind ik bewonderenswaardig. Een ware bekroning op het harde werken!”